M├╝zik ­čÄ╝

M├ťZ─░K B├ľL├ťM├ťNDE E─×─░T─░M

B├Âl├╝m├╝m├╝ze kabul edilen ├Â─črenciler 9. S─▒n─▒f itibariyle m├╝ziksel i┼čitme okuma yazma becerisini kazand─▒rmak ve ilerletmek amac─▒ ile ezgisel ve ritmik okuma - yazma (dikte), aral─▒k ve akor duyumu, koro e─čitimi, enstr├╝man (piyano ve ana dal), orkestra, bireysel ses e─čitimi gibi konservatuara giri┼č i├žin gerekli olan alan derslerinin i├žerdi─či kazan─▒mlar─▒ elde eder. Bunun yan─▒nda T├╝rk ve Bat─▒ m├╝zi─či tarihi, m├╝zik bi├žimleri, bili┼čim destekli m├╝zik, ├žalg─▒ bak─▒m onar─▒m gibi genel k├╝lt├╝r alan─▒nda kazan─▒mlar elde edecekleri dersleri de g├Ârmektedirler.

├ľ─×RENC─░LER─░N BA┼×LICA KAZANIMLARI

  • ├ťniversitelerin Konservatuar ve E─čitim Fak├╝ltelerinin M├╝zik B├Âl├╝mlerine haz─▒rlanmak,
  • Alanlar─▒nda ├žal─▒┼čma disiplini kazanmak ve performans becerilerini artt─▒rmak,
  • M├╝zik b├Âl├╝m├╝nde se├žtikleri alanlarda ├Âzg├╝veni tam ve donan─▒ml─▒ olmalar─▒n─▒ sa─člamaya y├Ânelik ├žal─▒┼čmalar yapmak
  • Kat─▒ld─▒klar─▒ yar─▒┼čmalar ve konserler ile profesyonel m├╝zik alan─▒nda tecr├╝be kazanmak
  • Kat─▒ld─▒klar─▒ etkinlikler ile sahnede yer alma tecr├╝belerini art─▒rarak, bu alandaki sahne heyecan─▒n─▒n getirdi─či olumsuz etkileri en aza indirmek.

M├ťZ─░K B├ľL├ťM├ťNDE ├ľ─×RENC─░ TAK─░B─░

├ľ─črencilerimizin akademik ve ki┼čisel geli┼čimleri ├Â─črenci de─čerlendirme formlar─▒yla yak─▒ndan takip edilir. T├╝m alan ├Â─čretmenleri, ├Â─črencileri de─čerlendirdi─či bu ortak platform sayesinde gerek g├Âr├╝ld├╝─č├╝nde bir ├Â─črencinin durumu ile ilgili olarak rehberlik servisi ya da velileriyle g├Âr├╝┼čme sa─član─▒p durumu takip edilir.

KONSERVATUVAR VE G├ťZEL SANATLAR FAK├ťLTELER─░NE HAZIRLIK S├ťREC─░

├ľ─črencilerimiz konservatuar ve g├╝zel sanatlar programlar─▒na haz─▒rl─▒k s├╝reci i├žin b├╝y├╝k ├Ânem ta┼č─▒yan m├╝ziksel okuma yazma dersi kazan─▒mlar─▒n─▒ hiyerar┼čik bir s─▒rayla edinirler. 11 ve 12. s─▒n─▒flarda ise m├╝ziksel okuma ve ├žal─▒nan bir ezgiyi m├╝zik yaz─▒s─▒ ile yazabilme becerisine ula┼č─▒rlar. Bunun yan─▒nda yine lisans programlar─▒ i├žin ├Ânemli bir belirleyen olan enstr├╝man ├žalma alan─▒nda ise yo─čun bir ├žal─▒┼čma program─▒ndan ge├žerler.

M├ťZ─░K B├ľL├ťM├ťNE G─░RECEK ├ľ─×RENC─░LERDE ARANILAN BA┼×LICA ├ľZELL─░KLER

  • Duyum kabiliyetinin geli┼čtirilebilir d├╝zeyde olmas─▒
  • Ritim alg─▒s─▒n─▒n yeterli d├╝zeyde olmas─▒
  • Yap─▒lacak m├╝lakat ile ├Â─črencinin, hayat─▒nda m├╝zi─či konumland─▒r─▒rken mesleki bir se├žim yapm─▒┼č oldu─čunun fark─▒ndal─▒─č─▒n─▒n sa─članmas─▒.

M├ťZ─░K B├ľL├ťM├ťNDEN MEZUN OLAN B─░R ├ľ─×RENC─░N─░N G─░REB─░LECE─×─░ BA┼×LICA B├ľL├ťMLER

  • Konservatuarlar
  • G├╝zel Sanatlar Fak├╝lteleri
  • E─čitim Fak├╝lteleri
  • Sanat Tasar─▒m Fak├╝lteleri
  • Ses Teknolojileri B├Âl├╝mleri