lessphp fatal error: load error: failed to find /home/adiguzel/web/adiguzel.k12.tr/public_html/anaokulu/wp-content/themes/theme45716/bootstrap/less/bootstrap.lesslessphp fatal error: load error: failed to find /home/adiguzel/web/adiguzel.k12.tr/public_html/anaokulu/wp-content/themes/theme45716/style.less Tiyatro 🎭 | İstanbul Üniversitesi Vakfı Adıgüzel Okulları Güzel Sanatlar Lisesi

Tiyatro 🎭

TİYATRO BÖLÜMÜNDE EĞİTİM

Tiyatro Bölümünde eğitim sistemi, öncelikle öğrencilerin duygu ve düşüncelerini fark etmeleri, algı ve farkındalıklarının gelişimi, konsantrasyon çalışmalarına dayanmaktadır. İlk iki yıllık dönem öğrencilerin yaşlarına en uygun eğitim programı olan ve tüm dünyanın da benimsediği "STANISLAVSKI-Oyunculuk Programı"na dayanmaktadır. Bir araya gelmek, sorunlar üzerinde çalışmak, değiştirmek, dönüştürmekle ilerleme sağlanır.

Öğrenci çalışmalardaki kazanımlarını kolaylıkla günlük yaşamına ve diğer derslerine taşıyabilir. Oyunculuk eğitimiyle kişisel dünyası ve bakış açısı genişleyen öğrencinin dış dünyayla ilişkileri gelişir.

Bu program öğrencinin içinde biriktirdiği kaygıları, korkuları, stresleri, gerilimleri, kendinde beğenmediği yönleri sağaltmayı ve arındırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca İstanbul Üniversitesi Vakfı Adıgüzel Okulları Güzel Sanatlar Lisesi Tiyatro Bölümündeki eğitimde meditasyon ve rahatlama çalışmaları önemli bir yere sahiptir. Kaygılardan arındırılmış öğrencilerin kendilerini daha özgür, sağlıklı ve sorunlarla çözüm aşamasında daha güçlü oldukları gözlemlenmektedir.

ÖĞRENCİLERİN BAŞLICA KAZANIMLARI

  • Konsantrasyonlarını geliştirirler.
  • Sonuç değil süreç ve çözüm odaklıdırlar.
  • Duygu ve düşüncelerini geliştirirler, sahiplenirler.
  • Algı ve farkındalıklarını geliştirirler.
  • Her şeye hazır ve atak davranırlar.
  • Katılımcı ve özgürce tepki verirler.
  • Mekanikleşmeden uzaklaşırlar.
  • Her bireyin eşit derecede önemli olduğunu hissederler.
  • Birey olmanın önemini ve sürecini korkusuzca yaşar.


TİYATRO BÖLÜMÜNDE ÖĞRENCİ TAKİBİ

Öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimleri öğrenci değerlendirme formlarıyla yakından takip edilir. Tüm alan öğretmenleri; öğrencilerin değerlendirildiği bu ortak platform sayesinde, gerek görüldüğünde rehberlik servisi ve/veya velileriyle görüşme sağlayarak öğrencinin kendisini gerçekleştirmesi konusunda önlemler alır.

KONSERVATUVAR VE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİNE HAZIRLIK SÜRECİ

İlk iki yılda duyu ve duygu belleği ve konsantrasyon çalışmalarıyla gelişen öğrencilerle 11. ve 12. sınıfta sahne ve oyun çalışmalarına geçilir.

Bu süreç aynı zamanda öğrencinin tiyatro tarihi, kuramları, metin analizi ve dramaturjik çalışmalarını öğrendiği, karakter analizi ve rol çözümleme çalışmalarını yaptığı dönemdir.

Yılsonu ve sınıf içi oyunlarla ve kısa filmlerde rol alarak aldığı eğitimi tatbik etme olanağını elde eder.

Öğrencilerimiz temmuz ayına kadar sınav maratonuna okulda öğretmenleriyle hazırlanırlar. Yurt dışında tiyatro okumak isteyen öğrencilerimiz yurt dışında eğitim almış öğretmenlere yönlendirilir. Geçmiş yıllarda Vakıf Üniversiteleri, Güzel Sanatlar ya da Konservatuara girememiş öğrencilerimizi de yaz döneminde sınavlara hazırlamaya devam ederek kurumsal olarak öğrencilerimize sahip çıkıyoruz.

TİYATRO BÖLÜMÜNE GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANILAN BAŞLICA ÖZELLİKLER

  • Duygusallık
  • Gözlemci ve meraklı olması
  • İstek, azim, hırs
  • Hayal gücü ve farkındalık
  • Enerji ve inanç duygusu
  • Oyun oynama isteği
  • Kendini ifade etme isteği

TİYATRO BÖLÜMÜNDEN MEZUN OLAN BİR ÖĞRENCİNİN GİREBİLECEĞİ BAŞLICA BÖLÜMLER

  • Konservatuarların ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin Oyunculuk ve Pantomim Bölümleri.
  • Dramaturgi ve Tiyatro Kuramları Bölümleri.
  • Dramatik Yazarlık Bölümleri.
  • Sahne Tasarımı ve Dekor Bölümü.
  • Tiyatro ve Sinema Yönetmenliği Bölümü.
  • Sanat Yönetimi.