Tiyatro ­čÄş

T─░YATRO B├ľL├ťM├ťNDE E─×─░T─░M

Tiyatro B├Âl├╝m├╝nde e─čitim sistemi, ├Âncelikle ├Â─črencilerin duygu ve d├╝┼č├╝ncelerini fark etmeleri, alg─▒ ve fark─▒ndal─▒klar─▒n─▒n geli┼čimi, konsantrasyon ├žal─▒┼čmalar─▒na dayanmaktad─▒r. ─░lk iki y─▒ll─▒k d├Ânem ├Â─črencilerin ya┼člar─▒na en uygun e─čitim program─▒ olan ve t├╝m d├╝nyan─▒n da benimsedi─či "STANISLAVSKI-Oyunculuk Program─▒"na dayanmaktad─▒r. Bir araya gelmek, sorunlar ├╝zerinde ├žal─▒┼čmak, de─či┼čtirmek, d├Ân├╝┼čt├╝rmekle ilerleme sa─član─▒r.

├ľ─črenci ├žal─▒┼čmalardaki kazan─▒mlar─▒n─▒ kolayl─▒kla g├╝nl├╝k ya┼čam─▒na ve di─čer derslerine ta┼č─▒yabilir. Oyunculuk e─čitimiyle ki┼čisel d├╝nyas─▒ ve bak─▒┼č a├ž─▒s─▒ geni┼čleyen ├Â─črencinin d─▒┼č d├╝nyayla ili┼čkileri geli┼čir.

Bu program ├Â─črencinin i├žinde biriktirdi─či kayg─▒lar─▒, korkular─▒, stresleri, gerilimleri, kendinde be─čenmedi─či y├Ânleri sa─čaltmay─▒ ve ar─▒nd─▒rmay─▒ ama├žlamaktad─▒r. Ayr─▒ca ─░stanbul ├ťniversitesi Vakf─▒ Ad─▒g├╝zel Okullar─▒ G├╝zel Sanatlar Lisesi Tiyatro B├Âl├╝m├╝ndeki e─čitimde meditasyon ve rahatlama ├žal─▒┼čmalar─▒ ├Ânemli bir yere sahiptir. Kayg─▒lardan ar─▒nd─▒r─▒lm─▒┼č ├Â─črencilerin kendilerini daha ├Âzg├╝r, sa─čl─▒kl─▒ ve sorunlarla ├ž├Âz├╝m a┼čamas─▒nda daha g├╝├žl├╝ olduklar─▒ g├Âzlemlenmektedir.

├ľ─×RENC─░LER─░N BA┼×LICA KAZANIMLARI

  • Konsantrasyonlar─▒n─▒ geli┼čtirirler.
  • Sonu├ž de─čil s├╝re├ž ve ├ž├Âz├╝m odakl─▒d─▒rlar.
  • Duygu ve d├╝┼č├╝ncelerini geli┼čtirirler, sahiplenirler.
  • Alg─▒ ve fark─▒ndal─▒klar─▒n─▒ geli┼čtirirler.
  • Her ┼čeye haz─▒r ve atak davran─▒rlar.
  • Kat─▒l─▒mc─▒ ve ├Âzg├╝rce tepki verirler.
  • Mekanikle┼čmeden uzakla┼č─▒rlar.
  • Her bireyin e┼čit derecede ├Ânemli oldu─čunu hissederler.
  • Birey olman─▒n ├Ânemini ve s├╝recini korkusuzca ya┼čar.


T─░YATRO B├ľL├ťM├ťNDE ├ľ─×RENC─░ TAK─░B─░

├ľ─črencilerin akademik ve ki┼čisel geli┼čimleri ├Â─črenci de─čerlendirme formlar─▒yla yak─▒ndan takip edilir. T├╝m alan ├Â─čretmenleri; ├Â─črencilerin de─čerlendirildi─či bu ortak platform sayesinde, gerek g├Âr├╝ld├╝─č├╝nde rehberlik servisi ve/veya velileriyle g├Âr├╝┼čme sa─člayarak ├Â─črencinin kendisini ger├žekle┼čtirmesi konusunda ├Ânlemler al─▒r.

KONSERVATUVAR VE G├ťZEL SANATLAR FAK├ťLTELER─░NE HAZIRLIK S├ťREC─░

─░lk iki y─▒lda duyu ve duygu belle─či ve konsantrasyon ├žal─▒┼čmalar─▒yla geli┼čen ├Â─črencilerle 11. ve 12. s─▒n─▒fta sahne ve oyun ├žal─▒┼čmalar─▒na ge├žilir.

Bu s├╝re├ž ayn─▒ zamanda ├Â─črencinin tiyatro tarihi, kuramlar─▒, metin analizi ve dramaturjik ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒ ├Â─črendi─či, karakter analizi ve rol ├ž├Âz├╝mleme ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒ yapt─▒─č─▒ d├Ânemdir.

Y─▒lsonu ve s─▒n─▒f i├ži oyunlarla ve k─▒sa filmlerde rol alarak ald─▒─č─▒ e─čitimi tatbik etme olana─č─▒n─▒ elde eder.

├ľ─črencilerimiz temmuz ay─▒na kadar s─▒nav maratonuna okulda ├Â─čretmenleriyle haz─▒rlan─▒rlar. Yurt d─▒┼č─▒nda tiyatro okumak isteyen ├Â─črencilerimiz yurt d─▒┼č─▒nda e─čitim alm─▒┼č ├Â─čretmenlere y├Ânlendirilir. Ge├žmi┼č y─▒llarda Vak─▒f ├ťniversiteleri, G├╝zel Sanatlar ya da Konservatuara girememi┼č ├Â─črencilerimizi de yaz d├Âneminde s─▒navlara haz─▒rlamaya devam ederek kurumsal olarak ├Â─črencilerimize sahip ├ž─▒k─▒yoruz.

T─░YATRO B├ľL├ťM├ťNE G─░RECEK ├ľ─×RENC─░LERDE ARANILAN BA┼×LICA ├ľZELL─░KLER

  • Duygusall─▒k
  • G├Âzlemci ve merakl─▒ olmas─▒
  • ─░stek, azim, h─▒rs
  • Hayal g├╝c├╝ ve fark─▒ndal─▒k
  • Enerji ve inan├ž duygusu
  • Oyun oynama iste─či
  • Kendini ifade etme iste─či

T─░YATRO B├ľL├ťM├ťNDEN MEZUN OLAN B─░R ├ľ─×RENC─░N─░N G─░REB─░LECE─×─░ BA┼×LICA B├ľL├ťMLER

  • Konservatuarlar─▒n ve G├╝zel Sanatlar Fak├╝ltelerinin Oyunculuk ve Pantomim B├Âl├╝mleri.
  • Dramaturgi ve Tiyatro Kuramlar─▒ B├Âl├╝mleri.
  • Dramatik Yazarl─▒k B├Âl├╝mleri.
  • Sahne Tasar─▒m─▒ ve Dekor B├Âl├╝m├╝.
  • Tiyatro ve Sinema Y├Ânetmenli─či B├Âl├╝m├╝.
  • Sanat Y├Ânetimi.